Meble biurowe, apteczne i hotelowe

PL | EN

Prasa

MODA DAMSKA 2.2013

MODA DAMSKA 2.2013

SKLEP WIELOWYMIAROWY

Zaawansowane technologie wspierające sprzedaż, nowoczesne narzędzia marketingowe i design oddający ducha marki to przyszłość sklepów.

Zarówno dobre i oryginalne wnętrze , jak i pozytywna atmosfera miejsca, dopasowana do konkretnej grupy klientów, może wydłużyć czas przebywania klienta w sklepie. Liczba odwiedzin i okres spędzony przez klienta w lokalu pomnażają szanse na większą sprzedaż. Jednakże oprócz dobrze zaprojektowanego i wyposażonego sklepu potrzebny jest odpowiednio dopasowany – dobry produkt wzmocniony wachlarzem działań promocyjnych.

 

SKLEP PRZYSZŁOŚCI

Jednym z nowoczesnych narzędzi w handlu są wirtualne przymierzalnie , które pojawiły się na rynkach zagranicznych na początku zeszłego roku, ciesząc się olbrzymim zainteresowaniem klientów, sklepów oraz mediów. Specjalnie zaprojektowane stanowiska wyposażone w  ekrany oraz zaawansowane technologicznie kamery z czujnikami 3D stojące w pasażach centrów handlowych, umożliwiają klientom  wirtualne przymiarki ubrań. Tzw. magiczne lustra działają w oparciu o specjalne sensory rozpoznające głębię przestrzeni, dzięki czemu sylwetka osoby korzystającej z przymierzalni jest na bieżąco rejestrowana i analizowana. Następnie na obraz z kamery nakładane są zdjęcia wybranych elementów odzieży, które dopasowują się do sylwetki na ekranie. Ruch postaci jest animowany wraz z poruszaniem się przymierzającego.

Osoby korzystające z wirtualnych przymierzalni w jednym miejscu mają dostęp do bazy artykułów z najnowszych kolekcji wszystkich sklepów odzieżowych z całego centrum handlowego. System pozwala na dowolne konfigurowanie ze sobą elementów garderoby różnych marek i tworzenie indywidualnych zestawów, co zdecydowanie ułatwi i przyśpieszy podjęcie decyzji zakupowej. Klient na bieżąco będzie informowany o marce i cenie przymierzanych ubrań, będzie miał także możliwość wydrukowania listy zakupów zawierającej informacje ułatwiające dokonanie rzeczywistego zakupu w sklepie, tj. nazwa sklepu i artykułu, numer identyfikacyjny, cena oraz informacja o ewentualnym rabacie.

Wirtualne przymierzalnie umożliwiają również natychmiastowe konsultowanie swoich planów zakupowych ze znajomymi za pośrednictwem maila i portali społecznościowych. Zdjęcie skomponowanej stylizacji można wysłać na dowolny adres mailowy lub opublikować na profilu na facebook.com.

Komfortowi klienta służą również rozmieszczone w sklepie iPady, ekrany  interaktywne  na których klient może zobaczyć przykładowe stylizacje lub sprawdzić dostępność produktu , poznanie opinii itp. Nowością  są np. wieszaki sieci C&A w Brazylii – w których zamontowany wyświetlacz na bieżąco pokazuje lajki z facebooka dla danego modelu.

DESIGN Z FILOZOFIĄ

Sklep jest rzeczywistym miejscem , w którym klient spotyka się z wartościami marki. Ciekawa aranżacja wystawy jest w stanie znacznie zwiększyć liczbę wchodzących klientów. We wnętrzach nadal przeważają materiały szlachetne, stal, szkło, ceramika, kamień naturalny, szlachetne gatunki drewna jak  również  dające duże możliwości kreatywne tworzywa sztuczne. Materiały są dobierane do wizerunku jaki marka chce zaprezentować odbiorcom.  

Dotychczas sklep był głownie miejscem sprzedaży produktu. Dziś, oprócz produktu i sprzedaży w obiektach sieci handlowych  promowane są również wartości niematerialne z którymi marka ma być kojarzona. Mogą to być: styl życia , troska o człowieka, ekologia, aktywność sportowa, itp. Oczywiście ma to duży wpływ na architekturę wnętrza sklepu.  Komercyjny design  oprócz walorów architektonicznych zyskuje wymiar społeczny i kulturowy. By zaprojektować sklep potrzebne jest zarówno  zrozumienie filozofii marki  oraz poznanie oczekiwań jej zwolenników.

« powrót

Wszelkie prawa zastrzeżone (©) 2013

Projekt i realizacja: